piątek, 10 stycznia 2014

Kilka słów o zooterapii

Kilka słów o zooterapii

Zooterapia (animaloterapia) – terapia z udziałem zwierząt.
Zasadniczo dzielona jest (według terminologii anglosaskiej) na:
  • AAA – Animal Assisted Activities – zajęcia z udziałem zwierząt
  •  
  • AAT – Animal Assisted Therapy – terapia z udziałem zwierząt (ukierunkowane i celowe działania terapeutyczne podlegające dokumentacji i ewaluacji)
  •  
  • AAE – Animal Assisted Education – edukacja z udziałem zwierząt (w Polsce nie jest odrębną formą, ponieważ zwykle nie występuje samodzielnie, a jej elementy wchodzą w zakres AAA i AAT)
  •  
W Polsce najczęściej spotykane formy zooterapii to:
W Europie Południowej od 1966 roku popularna stała się onoterapia (zajęcia z osłem). W krajach, gdzie znajdują się duże oceanaria popularna jest delfinoterapia.

 źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zooterapia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz